4 Eylül 2015 Cuma

Popüler Kültür Müziği'nin Yeni Nesil Üzerindeki Etkileri

Merhaba gençler ve hep genç kalanlar.

     Yaşadığım dünyanın artık gittikçe yozlaştığını fark etmeye başladığım o döneme çoktan başlamış bulunmaktayım. Bunu hem kendime, hem de çevreme bağlıyorum çünkü üç ihtimal var:

- Kazandığım bilinç sonucu yapılan haksızlıkları sonunda görmeye başlamam,
- Cidden çok fena yozlaşan bir dünya olduğu gerçeği,
- Her ikisi de, ki bu yozlaşmanın ekstra bir hızlanma olarak gözümüze çarpması an meselesi.

     Günümüz gençliği gerçekten berbat bir halde. Pekala ben de pek yaşını başını almış biri sayılmasam da, en azından 14 yaşında gece kulübüne girmenin ne olduğunu bilmeyen biriydim. Şimdi yeni yetişen insanları kardeşim aracılığıyla, onların arkadaşarı veya muhabbetleri olsun veya etraftaki insanlara bakarak az çok bir fikre sahip olabiliyorsunuz. Bilginin derinliği pek olmasa da, "Abi ölümüne Directioner'ız" lafını duyar duymaz o kişinin profili gözünüzde canlanıyor.

     Pek tabii günümüz gençliğini çok şey etkiliyor. Ancak çevresel faktörlerden en önemlisi (eğitim hariç) bana kalırsa müzik. Devamlılık açısından çok uzun vadeli. Her gün piyasaya gerekli gereksiz birçok "sanatçı" giriyor. Şarkı sözlerini dinlemeye kalkıştığınızda hüsrana uğrama ihtimali çok yüksek artık. Şarkıya istediğiniz sözü yerleştirin, melodi güzel oldukça kimsenin umrunda değil. Birileri birilerini şarkıda utanmadan "hayvanlar gibi becereceğini" söylüyor, biz de tey tey adlı ritmi tutuyoruz. Bence bu tip şeylere maruz kalmak bizi gerçekten kötü etkiliyor. Birçok kişi bunun farkında olmamakla beraber müzik kültürü yavaşça bunun üzerine kuruluyor. Ortalıkta alenen yapılan şeyler çoğalıp kabul görüyor. Şu an muhafazakar gözükebilirim ama kesinlikle öyle değilim. Zira insanlar bir şeyler yaşayacaksa bunu özel olarak, kimseye malzeme etmeden yaşasınlar istiyorum.

    Şarkılar yapılırken ne kadar emek verilmediğini söylememe gerek bile yok. Emek ürünü olan işler zaten kendini belli ediyor. Bu arada bu konuda, özellikle müzik konusunda çok katı olduğumu düşünebilirsiniz, öyleyim de zaten. Bundan ben de memnun değilim veya çok bilmiş de görünebilirim gözünüze, fakat durum gerçekten bu değil. Çok fazla insan sadece para kazanmak için bu işi yapıyor. Seksi klipten bol bir şey yok şu günlerde. Amaç sadece "İlgiyi çekelim, iki izlenelim iki de konser veririz, ardından yine bir şarkı patlatır geri geliriz ya sıkıntı yok.". Çoğu insanın bu günlerde ünlü olmakla müzik yapma işini karıştırmayı çok iyi başarıyor. Etrafta bu kişiler hariç bir sürü yetenekli insan mevcut. Bir sürü kişi o insanların yerinde olmayı fazlasıyla hak ediyor.

     Bir de eski müziklere değinmek istiyorum. Şahsi olarak belli bir süredir 2000'lere kadar adını duyurmuş olan grupları dinliyorum. Genel olarak 80'ler 90'lar Rock ve Blues dinlerim, alternatif olarak Jazz'ı da dinlemeye çalışıyorum fakat pek hakim değilim. Popüler kültürü de ister istemez takip ediyorum. Yani bir mekanda duyduğum şarkıyı genelde tanırım veya kim söyler bilirim. O yüzden dinlediğim müzikle popüler kültürün arasındaki farkı net olarak görebiliyorum. Eski müzikleri de ısrarla tercih etmemin ve sürekli onları dinlememin sebebi bu. Genel olarak şarkı trafiklerinin belli ritim ve melodilerden çıkmadan 4 dakika gidebildiği oluyor. Veya sadece kafa dağıtmak için dinlenilen şarkılar var en basitinden. Sadece o işe yarıyor. İçi boşaltılan şarkılar dinletildikçe insanların da içi boşalıyor. Etrafındaki önemli meseleleri daha az önemser ve bunlara daha az tepki verir hale geliyor. Ahlaksızca yapılanlar normal hale geliyor. Bunları özür dileyerek söylüyorum fakat malesef benim gözlemlediğim bunlar. Bunların farkında olmak gerekiyor ki bizim üstümüzde ne etkileri olduğunu görebilelim. Eskiden yok artık diyip imkan vermeyeceğimiz şeyler şimdilerde normal ise, bunda günümüz müziğinin payının çok büyük olduğunu düşünüyorum. Eğer bir hatam veya atladığım bir yer varsa yazmaktan lütfen çekinmeyin, bu konuda yorum dinlemeye açığım.

Saygılarımla.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder